Tämän kurssin aikana olen oppinut, miten laajan alueen visuaalinen myyntityö käsittää. Se on kaikkea näyteikkunan somistamisesta tuotteiden järjestykseen hyllyssä, myymälän selkeyteen ja pakkauksen ulkonäköön. Esimerkkinä voidaan käyttää ruokakauppaa, johon sisään astuessaan asiakas alkaa jo ruokailemaan katseellaan. Visuaalinen myyntityö on myös miellyttävä musiikki, tuoksu ja valaistus.
Osaan rakentaa siistin esillepanon, kunhan visualisoin sen ensin mielessäni. Perusohjeet ovat juurikin isot tuotteet alas ja pienemmät ylös, lämpimistä väreistä kylmiin väreihin kulkusuunnan mukaisesti, liian täysi hylly ei ole myyvän näköinen. Tuotteiden pitää olla myös helposti otettavissa hyllystä. Haasteita minulle tuo tuotteet, jotka ovat erikoisemman muotoisia, joita sen vuoksi ei voi esim. pinota päällekkäin. Logistisesti tuotteet tulevat kyllä mahdollisimman pienessä tilassa, mutta ne ovat laatikoissaan esim. joka toinen ylösalaisin. Mitä enemmän tavaroita pääsee laittamaan esille, sitä paremmin "pelisilmä" kehittyy.
Aion tulevaisuudessa kehittää osaamistani yksinkertaisesti rakentamalla ja toteuttamalla esillepanoja ja kampanjoita, koska kertaushan on opintojen äiti. Näin tekemällä opin samalla myös työskentelytapoja, joilla työ valmistuu nopeammin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti